Alex Jones may have been a Soviet asset all along

A capture of Jones’ Russian visa from earlier this year. What was Jones doing in Russia? We can only guess. Perhaps being debriefed by the POLITBURO. Fellow fake conservative and disinfo artist Jack Posobiec tweeted that the visa is a three-year, multi-entry business visa.

Timothy Fitzpatrick
September 8, 2018 Anno Domini

What if this entire time, self-proclaimed American patriot radio host Alex Jones had been working for the Soviet power bloc in Russia and the East?

Would it be so difficult to believe? Could Russia have used him all this time to divide, distract, and radicalize the American populace as a means of weakening it for a final Marxist takeover?

Everything that has been levelled against Jones by his staunchest critics, myself included, namely that he is a Likudnik Zionist in the employ of Benjamin Netanyahu and the gangster-run Israeli government and that he is a counter-intelligence operative, could easily fit into an all-encompassing Soviets-dunnit narrative. He could very well be all a: Zionist, intelligence asset, freemason, neocon, and Soviet agent. In fact, these nefarious groups have all worked together for decades for mutual goals. Most of the time, it’s difficult to tell one from the other. Let the reader realize that the Soviet Union is run mostly by high-level freemasons and communist Jews who are loyal to the Marxist state of Israel. I use the present tense because the Soviet Union still secretly exists. It merely changed its flag and name for public consumption. The world communist conspiracy persists.

When looking back at all the questionable things Jones has done over the years in determining his loyalty to the West, I think back to the infamous Y2K (year 2000) scare in which Jones, then fairly new to the patriot movement, actively participated. Late conspiracy researcher William Cooper documented and analyzed this event with astounding prescience. He rightfully called Jones a fear mongering “bullshit artist”. He may have been the first to sound the alarm over Jones’ sincerity. During that night, Dec. 31, 1999, a point in time when all kinds of doom had been predicted and many people were on edge, Jones basically attempted to deceive his listeners into believing that the Russians were invading or carrying out some kind of major aggression against the United States. It wasn’t true. So, why did Jones lie about it? Was it merely another of his many scare tactics to whip up his listeners or was there something more?

Soviet human butcher Josef Stalin apparently was fascinated by the fake news of his day—something that fit naturally for a lying Soviet such as himself. Orson Welles’ fake news broadcast of a UFO invasion of America from H.G. Well’s The War of the Worlds especially interested Stalin. Stalin saw the obvious uses for fake news of this kind in manipulating the American populace and the West. If average Americans could be coaxed into brandishing firearms and firing them at imaginary space aliens in the sky, what else could they be tricked into doing? Author Annie Jacobsen writes that Wells’ fiction inspired Stalin and the Soviets to orchestrate the alleged UFO crash in Roswell, New Mexico—an event that would go on to shape UFO folklore and even, to some degree, the conspiracy movement. Since that time, the Soviets have perfected their fake-news psychological operations. Who knows how many of these kinds of operations have been foisted on unsuspecting Western populations. Countless, no doubt. As it turns out, Wells met with Stalin in 1934. Does that mean Wells was a Soviet asset, too? Perhaps, as Wells himself claimed to be further Left than Stalin. He was a staunch Leftist involved in such things as the formation of the globalist/communist League of Nations. For all we know, The War of the Worlds broadcast over CBS radio that caused a public panic in the United States on Halloween in 1938 could have been a Soviet orchestration. Perhaps as Soviet mockery as to the source of this apparent psyop, the opening theme to the CBS broadcast was Tchaikovsky’s piano concerto No. 1.

Back to Jones, his fake news regarding the Soviet invasion during his Y2K broadcast may have been yet another of the POLITBURO’s psych warfare campaigns to test out the gullibility of their enemies. Many people believe that Jones began his career as a legitimate truther patriot and then later became compromised, but the continuity between now and the Y2K incident is apparent. Divide, distract, and radicalize. After writing dozens of articles critiquing Jones and his position as an anti-truther controlled-opposition agent and studying him for years, this seems to be the best conclusion to which I can come for his purpose in the patriot/truther movement—he is an agent provocateur, a stochastic terrorist. And it aligns perfectly with Vladimir Lenin’s prescriptions of establishing divisive agents of influence in the West as part of a long-range strategy of demoralizing and destabilizing it.

Jones’ neoconish style seems largely derived from the Jewish-controlled John Birch Society—a movement set up to roundup and neuter legitimate conservatives and nationalists. As with other Jewish-controlled anti-Communist movements, like the Trotskyite American Jewish League Against Communism,the Birch Society unsurprisingly has been completely ineffective at stopping the global communist threat and has delivered rather shallow blows against it. For instance, where was the Birch Society when the Soviets staged the fake “August Coup” against Gorbachev and the collapse of the USSR? If anyone should have exposed this colossal hoax, it should have been JBS. By leading their own opposition through fake movements, Judeo-Bolsheviks are able to control their opposition. Alex Jones appears to be one such controlled-opposition agent, luring unknowing nationalists down an alley that leads nowhere. The Soviet Trust is another good example of the depths the Soviets have gone to control their opposition. American Thinker writer Ricardo Galván Estrada seems to believe Jones is part of a crypto-communist campaign against the West and compares his rhetoric to that of Russian Foreign Intelligence Services operative Vicky Pelaez.

The original RT (Russia Today). Nothing but a communist rag.

It’s no coincidence that today, the two major powers (really they are one and the same power) Jones refuses to criticize is Soviet power in Russia, which he doesn’t even admit exists, and Jewish power, which Jones protégé Paul Joseph Watson says he doesn’t really see “big Jewish influence…Jewish people aren’t really that present…you don’t really notice them anywhere”. The COMINTERN appears comfortable in allowing assets like Jones to blame the Chinese Communists, but that’s as far as they will let him and others go. And that’s all that is really needed in legitimizing Jones’ fake anti-Communism to his unsuspecting audience—the Chinese Communism angle serving as a limited hangout. Blaming China is a “nothing burger”, as Neocons like Jones like to say. For China is openly Communist. Russia, as the crypto-Communist power, is the one to finger, yet Jones goes along with the establishment narrative that Russia is now a fascist, thus conservative, nation, which has long since abandoned communism. Forget about Jones lying about Soviet manipulation of U.S. elections, which they have been doing since long before Trump came along, he won’t even expose Russian false-flag terrorism—something that used to be the bread and butter of his credibility. It’s no wonder Soviet-controlled Russia Today has featured Alex Jones on its broadcast hundreds of times. Jones defends Russia just about as much as he defends Israel when it comes to geopolitical conflicts, poisonings, false flags, espionage, obvious corruption,or otherwise.

During an Infowars interview with a Russia Today host, Zionist-denier Max Keiser told Jones “Vladimir Putin says to say hello, by the way.” Jones replied that he was “told by the head of RT America, before they even launched it, like eight, nine years ago, Putin’s a big listener.” Incidentally, on February 1 of this year, Alex Jones bragged on Twitter about his ties with Russia by posting a photo of a Russian visa granted to Jones by Russia (at top of this article) with the statement: “Looking forward to Putin giving me the new hashtags to use against Hillary and the dems…”. That same day, Infowars lackey Jack Posobiec tweeted that it was a three-year, multi-entry business visa.

The United States Office of the Director of National Intelligence correctly stated that Russia Today and other Soviet media outlets have been campaigning to “undermine faith in the US Government and fuel political protest.” Nobody in the American media has done this more than Jones, whether it’s fuelling racial tensions or getting Americans to distrust their government. And he has been doing this for years, not just in the run-up to the last U.S. federal election. Jones and his comrades have perhaps been Russia’s best troll farm. It has not gone unnoticed by the Soviets, as Putin is purported to have praised Jones and Putin’s prophet Alexander Dugin has publicly done as much.

For an exhaustive examination of Alex Jones, see this dossier.

Hamas rocketeers are Israeli Shin Bet

The following is a semi-satirical video produced by freedom fighter Brendon O’Connell several years ago before his imprisonment. It is still very relevant. It demonstrates how Hamas, which was created by Israel, is no friend to the Palestinians and is, in fact, a controlled opposition caper working for Israel in order to give the Israelis the pretext to ethnically cleanse the Palestinians. It also keeps rank-and-file Jews in obedience through fear. It’s a classic false flag deception.

 

Remember what former Israeli Mossad case officer Victor Ostrovsky revealed in the early 1990s:

Supporting the radical elements of Muslim fundamentalism sat well with the Mossad’s general plan for the region. An Arab world run by fundamentalists would not be a party to any negotiations with the West, thus leaving Israel again as the only democratic, rational country in the region. And if the Mossad could arrange for the Hamas (Palestinian fundamentalists) to take over the Palestinian streets from the PLO, then the picture would be complete.

—Victor Ostrovsky, The Other Side of Deception – pg. 197

For those not familiar with how the Zionist terrorist network in Israeli is structured, Ostrovsky gives the following illustration in By Way of Deception (1990):

Structure

Note: Shin Bet is now Shaback, which is basically like the FBI. However, this information is likely slightly outdated, as Ostrovsky’s books were published in the early 1990s. The Mossad (like America’s CIA) is Israel’s crown assassination Golem.

Is Russia Today’s division a reflection of the Kremlin?

By Timothy Fitzpatrick

Is Russian state-sponsored mouthpiece Russia Today the legitimate source of alternative news the world has been waiting for in the wake up repeated failures?

Those awake to the lies of the Zionist, corporate-controlled media are also awake to the lies, no less malevolent, of the controlled opposition alternative media. At times, Russia Today (RT) appears to be legitimate, but other times, it doesn’t. It exposes conspiracy, the Western media, Zionist geopolitics, and corporate fascism, but then it lobbies for cultural Marxist “progression”, particularly in the forms of LGBT-feminist rights as well as UN Agenda 21, global warming propaganda. So, what is the story? Is it the real deal?

us-coup-in-ukraineThe recent NATO-Zionist-backed coup d’état in Ukraine has stirred the Russian network against Zionist-controlled Western media outlets, such as CNN, Fox News, and the British Press, even causing dissent within the network’s own ranks.

As expected, Russia Today has told the truth about this Zionist coup: that it is part of the Zionist-controlled West’s geopolitical strategy for the region. However, it seems Russia Today is not telling the truth for truth’s sake but for the Kremlin’s own self interests.

Liz Wahl (left) and Abby Martin: Saboteurs of Russia Today’s supposed conservative agenda or its true representatives?

Newscasts full of cultural Marxist propaganda

One could argue that Russia Today’s consistent favourable coverage of gay rights through the network’s international English-speaking bureau has been a strategy to neutralize the West’s propaganda that Russia persecutes homosexuals. This has been especially noticeable in the lead up to the Sochi winter Olympics. But a handful of anchors on the network have been promoting their cultural Marxist rhetoric for a long time. Abby Martin (Breaking the Set) and Thom Hartmann (The Big Picture) are two of the biggest radical leftists on the network. These two clowns and their propaganda appear to completely contradict the nationalist intent of the channel. Afterall, Russia’s own Orthodox patriarch has warned that feminism could destroy Russia.  One wonders what kind of hiring policy is in place, especially considering the recent resignation of RT correspondent Liz Wahl, who resigned on air in protest of RT telling the truth about the Ukraine coup. Apparently Wahl believes the lies of the Zionist West. Or perhaps she has been bought off or was sent in to work at RT as some sort of sleeper agent waiting to sabotage the network at the perfect time. She resigned at the height of the Ukraine crisis and RT carrying out daily reports about how the Western media is lying. Naturally, Abby Martin has spoken out in support of the shill Wahl.

max keiser cointelproPeter Lavelle (Crosstalk) and Tim Kirby are tolerable, sometimes even insightful, but it doesn’t help RT’s credibility when they go out and hire shills like former CNN talk-show host Larry King (Politicking). And although Max Keiser seems to speak out against the Jewish usurist establishment, remember that he is part of the controlled opposition network headed by Zionist Alex Jones. Keiser’s on-air personality on The Keiser Report is annoying and excessive. He is trying to be loud-mouthed and ironic in a way similar to Jones, but it just doesn’t work for Keiser.

If RT is to save face, it needs to immediately fire Martin and Hartmann, and forget about trying to legitimize itself with King. Get rid of King too. It also needs to quit placating the West with its LGBT rights nonsense.

Is RT’s divided house an indication of Russia’s intentions?

Perhaps everything is going as planned for RT in the way of editorial policies, except for the minor hiccup of Wahl. Perhaps Russia doesn’t really care for social conservatism but merely uses it as a pretext for furthering its geopolitical strategy. This would explain why Martin and Hartmann haven’t been fired. But then again, maybe this is all a façade for Western consumption. Perhaps RT’s Russian bureau tells a different, more united story…without the cultural Marxism. Either way, RT’s English-speaking bureau is sending mixed signals.